CFM Subcode Public Consultation
CFM seeks public feedback on the Draft General Consumer Practice Sub-Code on Opt-In Re-quirements for the Communications and Multimedia Industry Malaysia to strengthen consumer protection for mobile services in Malaysia.
The Draft Sub-Code is designed to establish clear and consumer-friendly guidelines for service providers in essential areas such as auto-migration, roaming, direct carrier billing, and de-vice care to ensure that consumers have full control over their mobile service subscriptions through informed, voluntary, and transparent opt-in processes.
CFM encourages all stakeholders, including consumers and industry players, to participate in the public consultation and share their feedback on the draft Code at https://cfm.my/public-consultation/ by 5.00 PM, 28 February 2025 (Friday).
For more information or to submit your feedback, please visit www.cfm.my.
CFM Mempelawa Maklum Balas Awam terhadap Draf Sub-Kod Amalan Am Pengguna mengenai keperluan Opt-in dalam industri Komunikasi dan Multimedia demi memperkukuhkan perlindungan pengguna bagi perkhidmatan mudah alih di Malayisa.
Draf ini menyediakan garis panduan yang jelas dan mesra pengguna bagi penyedia perkhidmatan dalam bidang penting seperti auto-migrasi, perayauan, pengebilan langsung, dan penjagaan peranti supaya pengguna mempunyai kawalan penuh ke atas langganan perkhidmatan mudah alih mereka melaui proses Opt-in yang telus, sukarela dan termaklum.
Untuk itu, CFM memjemput semua pihak berkepentingan dan orang awam untuk mengemukakan maklum balas mengenai Draf Kod ini di https://cfm.my/perundingan-awam/ sebelum atau pada jam 5 petang, 28 Februari 2025 (Jumaat).
Untuk maklumat lanjut atau untuk menghantar maklum balas anda, sila layari laman web www.cfm.my.
CFM Subcode Public Consultation
CFM seeks public feedback on the Draft General Consumer Practice Sub-Code on Opt-In Re-quirements for the Communications and Multimedia Industry Malaysia to strengthen consumer protection for mobile services in Malaysia.
The Draft Sub-Code is designed to establish clear and consumer-friendly guidelines for service providers in essential areas such as auto-migration, roaming, direct carrier billing, and de-vice care to ensure that consumers have full control over their mobile service subscriptions through informed, voluntary, and transparent opt-in processes.
CFM encourages all stakeholders, including consumers and industry players, to participate in the public consultation and share their feedback on the draft Code at https://cfm.my/public-consultation/ by 5.00 PM, 28 February 2025 (Friday).
For more information or to submit your feedback, please visit www.cfm.my.
CFM Mempelawa Maklum Balas Awam terhadap Draf Sub-Kod Amalan Am Pengguna mengenai keperluan Opt-in dalam industri Komunikasi dan Multimedia demi memperkukuhkan perlindungan pengguna bagi perkhidmatan mudah alih di Malayisa.
Draf ini menyediakan garis panduan yang jelas dan mesra pengguna bagi penyedia perkhidmatan dalam bidang penting seperti auto-migrasi, perayauan, pengebilan langsung, dan penjagaan peranti supaya pengguna mempunyai kawalan penuh ke atas langganan perkhidmatan mudah alih mereka melaui proses Opt-in yang telus, sukarela dan termaklum.
Untuk itu, CFM memjemput semua pihak berkepentingan dan orang awam untuk mengemukakan maklum balas mengenai Draf Kod ini di https://cfm.my/perundingan-awam/ sebelum atau pada jam 5 petang, 28 Februari 2025 (Jumaat).
Untuk maklumat lanjut atau untuk menghantar maklum balas anda, sila layari laman web www.cfm.my.